what have you done

Jag mår inte bra. Jag mår helt enkelt väldigt dåligt... Jag vill inte visa det, för det skulle bara bli jobbigt för alla andra, men jag mår nästan aldrig bra. Jag kommer inte riktigt ihåg senaste gången jag var riktigt lycklig! Eller jo, det gör jag. Jag kommer faktiskt ihåg två tillfällen då jag mått hur bra som helst. Utslaget på de år jag har mått dåligt väger dessa två gånger dock inte så tungt. Tyvärr. Jag vill ju må bra, men hur ska det gå till?

Jag skulle behöva prata om så mycket, men jag vill inte lägga mina jävla laster på någon annan. Speciellt inte om denna någon inte heller mår bra. Det finns få jag känner som skulle bry sig och orka lyssna på mig, men de jag mest vill prata om detta  med verkar inte, eller orkar inte, intressera sig i hur jag mår. Man ska väl sköta sig själv, och det finns ju hur många andra som helst som har haft det värre. Right?

Jag börjar t o m bli rädd för mig själv. När jag är ute och går ensam, eller åker buss, får jag de mest fruktansvärda tankarna. Jag tänker inte dela med mig av dem här, ni skulle tro att jag är störd... Det kanske är just det jag är - störd. Vem vet?

Jag är en feg människa. Jag vågar inte stå upp för mig själv och jag gör allt för att andra ska tycka bra om mig... Jag gör t o m saker jag egentligen aldrig skulle ha gjort om jag varit lite starkare. Jag har jämt satt andras välmående framför mitt eget och det börjar visa resultat nu. Inte konstigt att jag är sjuk jämt!

Jag vill bara gråta, det finns så mycket jag vill gråta över, men det går knappt inte. Ögonen tårfylls, men längre går det inte och den svidande känslan i bröstet vill aldrig försvinna. Det gör ont. Jag har gett upp så mycket i mitt liv (nej, jag kan förstå att ni inte fattar vad jag menar, men det är skitsamma), och jag kan aldrig ta tillbaka det... inte på riktigt.

Jag vill bara sova och aldfrig mer vakna... För trots att jag inte för något i världen vill såra någon annan, utan bara hjälpa till och visa att jag bryr mig, blir allt bara fel och människor tycker sämre och sämre om mig... Är det dit världen är på väg? Sköter du inte ditt eget och skiter i vad andra gör så kommer du bli hatad. Att visa känslor och omtanke är något som inte finns längre. Det är fel att bry sig.

Om det är såhär hela mitt liv ska se ut vill jag inte vara med längre...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vet du en sak Emilia? Det är alldeles för många som känner så. Det är alldeles för många som inte vågar berätta att de mår dåligt för att de tänker på att de som lyssnar får sån last. Men människor mår bra av att bry sig, människor mår bra av att veta att de kan hjälpa. Jag tycker du ska öppna dig för dina nära vänner, för de förstår mer än du tror, och ne - du är ingen last oavsett hur djupa saker du än berättar. Det kommer alltid att finnas saker i livet som man ångrar, det gäller att fokusera på de sakerna som man kan åstadkomma istället för de sakerna som man redan gjort. Hur svårt det än är.

2010-05-16 @ 02:38:51
URL: http://dancewithmee.blogg.se/
Postat av: Maackyy

söt blogg du har :D

2010-05-16 @ 02:53:13
URL: http://kandykupps.blogg.se/
Postat av: Carroe

jag finns alltid här för dig och du kan berätta ALLT för mig. vi ska ta oss igenom det här tillsammans, du och jag. jag älskar dig och är så fruktansvärt glad att jag har dig i mitt liv. <3

2010-05-16 @ 10:42:47
URL: http://carroe.blogg.se/
Postat av: Tallbo

Du har en kille i klassen som är bra på att lyssna och har en stor axel du kan gråta på.

2010-05-19 @ 08:41:34
Postat av: bloggläsarn

Vindarna vänder!

2010-07-01 @ 19:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0