Räddare i nöden

Jag har två systrar... nåja, halvsystrar.
Jag har två halvsystrar med varsin respektive. Den ena av dem, Dannie (haha, jag var tvungen), var med i någon slags tävling i somras. Olyckligt vetande satt jag på bussen hem från.... vänta nu! Det var inte alls i somras, det var ju på försommaren, för jag satt på bussen hem från skolan! Ja, men i alla fall. Get on with it! Ja. Jag satt där på bussen, halvsovande och lycklig över att det snart var sommarlov då plötsligt min mobil ringer. Jag svarar och döm av min förvåning då jag hör att det är Dannie (hahahahaha) som ringer! "Vad i hellskotta kan han vilja mig?", undrade jag. Då berättade han om en tävling han och några vänner var med i, och att de behövde någon med riktnumret 026 som kunde ringa till ett annat nummer som registrerade samtalet för att Dannies lag skulle få ett poäng. Ja, jag vet. Jag fattar knappt själv vad jag har skrivit där, men klockan är faktiskt 02:23! Jag funderade lite, och kom fram till: "Ja, varför inte?". Då smög det sig dock fram att jag skulle bli tvungen att sjunga en låt för att poänget skulle räknas. "Holy crap!", tänkte jag, jag som inte ens sjunger för mamma! "Jaja, att sjunga för en telefonsvarare kan ju inte vara så svårt i alla fall!". Saken var dock den att det var inte vilken låt som helst jag skulle sjunga, utan refrängen i Gyllene Tiders - Jag går och fiskar! Ja, men jippi! Min röst passar ju utmärkt till den låten... inte, nej... men eftersom jag hade lovat så kunde jag ju inte backa ur nu! När jag kom hem tog jag hemtelefonen och låste in mig på toaletten... Aldrig att någon skulle få höra mig sjunga en Gyllene Tider låt nykter! Jag gick åter igenom allt jag skulle säga, sjunga och göra i skallen en gång till. Jag skulle ju bli tvungen att berätta vilket lag jag röstade på också, så jag hade övat in en liten fras, ungefär: "Jag röstar på lag FYRA!" och sen skulle jag börja sjunga. Jag samlade mig, slog numret och väntade på telefonsvararen... MEN TROR NI DET VAR NÅGON JÄVLA TELEFONSVARARE DÅ?! NEEJ SÅKLART INTE! Det var ju någon käck liten Stockholmskille, som lät väldigt snygg, och han frågade vilket lag jag skulle rösta på? Öh, vilket lag jag skulle rösta på? Ja, jo, men just det, fyra var det ju! Phu! "Jag klarade det", tänkte jag tills jag kom ihåg att jag inte var färdig än. "Jaa, men då hade du tenkt sjuga lite för mig nu, vaaaa?!" Sa den klemkäcka rösten. "FUCK!" Jag måste sjunga för någon! Jag måste sjunga en Gyllene Tider-låt för någon! Jag måste sjunga en Gyllene Tider-låt som jag inte har hört på hur länge som helst för någon! Herregud, hur gick låtjäveln?! "Jaaaag gåår och fiskaar! Och tar en... öhh... TYST MINUT! Åker ut, öhh... ut och eh, fiskar! En chans att andas in ANDAS UT!" Jag klarade det, jag gjorde det! "De der lät ju skitbra!" blev svaret jag fick. Jag lade på!

Btw, Dannies lag vann...



Kommentarer
Postat av: carroe

EMILIA ÄR BÄST! :D

2009-11-10 @ 05:46:12
URL: http://carroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0