Lätta på hjärtat?

Julafton 2006, julen då jag sist var.. lycklig? Förra året var värst hittills. Då ville man helst bara sova bort allting. Nej, okej. Då ville man helst dö. Det året gick allt fel! Mormor, Henrik, skolan, hemska minnen... osv. Nej, det året kan vi radera ur minnet, tack! Jag spenderade hela förmiddagen av julaftonen på sjukhuset, åt julmiddagen alldeles för sent, såg inte på Kalle... Nej, hela vår jul förstördes. Få var vi också, alldeles för få. Man ska dock inte vara en pessimist, så istället för att se till allt det hemska som hände förra året, så förlitar jag mig på att detta år blir kanon! Det började inte bra, och jag har gjort mycket jag ångrar, mycket! I mars blev det lite bättre, och sommaren var helt vild. Däremot var jag aldrig riktigt glad... Det var alltid något som tyngde mig. Då trodde jag att det var saknad, "man vet inte vad man vill ha förrän det är borta", men nu vet jag bättre. Nämligen något i stil med: man vill både ha och äta kakan (?). Nej, det där blev jättefel, men ja... kär i kärleken, kallas det vad? Ni förstår kanske vad jag menar? Henrik - allt handlade om Henrik. Jag hatade mig själv för de beslut jag tagit, och jag ångrade allt! Trodde jag...

När jag började på Högskolan i Gävle och så klart hamnade i samma klass som Henrik tog allt en vändning! Nåja, i början var det lite tungt, men efter ett tag så insåg jag varför jag hade tagit de beslut jag tidigare hade hatat så. Han var inte allt jag ville ha, långt ifrån. Vi hade sådana stora planer, och nu pratar vi inte ens med varandra längre. Vi hejar inte ens i skolan! Haha, det är lite patetiskt måste jag säga, men det är hans val. Eller ja, inte för att jag försöker något bättre, men... Det är strunt samma nu, för jag bryr mig faktiskt inte! Ni kan inte förstå hur oerhört skönt det är att inte längre behöva bära den tunga skulden i bröstet! Eller ha den där klumpen i magen! JAG TOG RÄTT BESLUT DEN DÄR DAGEN, OCH NU VET JAG DET! Jag har kommit över Henrik! Det var sant det som jag fick förklarat för mig: Det tar halva tiden av hur länge förhållandet varade att komma över någon.

Så... är det dags att gå vidare mån tro? *wink*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0