Det sötaste jag någonsin sett!

Vi har fått kycklingar! Underbart små, fjuniga och assöta kycklingar! (För er som undrar så ja, jag bor ute på landet, och ja, jag har haft höns sedan jag var kanske sex år) Åtta stycken är de, två ljusgula (en är dock dålig då den kläcktes i natt; ett dygn efter de andra), två svarta (ena ser ut som en pingvin för den har gula teckningar på bröstet och på vingarna), en blågrå (mammas), samt tre orangea (en av dem har svarta ränder på ryggen och ett streck på huvudet - min Berit/Bert, beroende på vilket kön den visar sig ha). Jag och mamma är ute i hönsgårn' hela tiden och ser till dem och vi kan även ta upp dem då och då. Åhh, de är det sötaste jag någonsin sett!

Det blev ingen ridning i förrgår, när jag precis skulle ta in Graefin (grevinna på tyska) började det spöregna och de skulle precis få mat hästkrakarna, så jag lät henne vila. Igår var vi däremot ute i skogen i en timme ungefär. Galopperade efter en sandstig - så mysigt! Idag ska jag kanske rida ut med Emma (kusin) och Elin efter fyra.

På onsdag kommer Henrik äntligen hit! Saknar honom som en tok! Det är så kallt att sova ensam... Han ska få döpa en av kycklingarna!

Nej, nu blir det lunch och sedan lite kycklingmys!

Ha det så bra!
Kram, E




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0