"...hoppas du inte hatar korv med mos..."

Den 9 december kommer härmed vara tilldelad musikalen, därför kommer vi i fortsättningen att kalla den 9 december för: Internationella musikaldagen. Denna dag är det helt okej att springa runt och tro att hela livet är en musikal och sjunga och dansa hur mycket man vill åt vad man vill (synkat med andra förstås, annars räknas det inte).

Som ni kanske förstår har hela min dag bestått av musik! Jag, Johanna, Malin och Elin F (även känd som EFo) dedikerade en låt till vår vän Elin Ö idag. Vi skrev den i matsalen under en timme och övade in i det sista. När Elin Ö sedan kom till matsalen möttes hon av introt till den låt hon hatar mest: "Tänd ett ljus"! Jag, EFo och Malin "dodade" (ni fattar vad) medan Johanna tog ton och sjöng välkomstfraser till Elin Ö. Denne vänder dock och går i väg, men vi följer efter. När vi kommer till refrängen tar vi alla fyra i och sjunger: "Välkommen, välkommen till matan. Hoppas du inte hatar korv med mos, al a Sodexo" två gånger och återgår sedan till "dodandet" medan Johanna sjunger en liten avskedstrudilutt! HELT FANTASTISKT! Vi fick till och med EN applåd, det ni! Jazzarna var nog väldigt avundsjuka på vår talang! Elin Ö blev lycklig och vi ska alla ha den vackra sången som ringsignal i fortsättningen! Musikbranschen - här kommer vi!

Det har alltså varit en underhållande dag för mig, trots att jag inte kunnat sova i natt heller och hostade lungorna ur kroppen HELA bussresan till skolan (40 min) samt den första halvan av filosofin - yeaah!

Nej, nu ska jag spela något roligt spel!
Ha det så bra!
Kram,
E

(Btw, Elin Ö hatade inte korven med moset!)



Den här bilden finns i Australien, det ni! Hihi!


Kommentarer
Postat av: malin

haahahhahahahah :'D

jag gillar slutkommentaren!

2008-12-09 @ 19:20:03
URL: http://allthosesmallprints.blogspot.com/
Postat av: Elin

hihi, nej, det var ganska gott ^^

efter ett sådant välkomnande kan man ju inte annat än att uppskatta maten! :D

2008-12-11 @ 19:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0