Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Carro
(http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.418847)

Svara på följande:
Fem saker som finns på min att göra idag lista.
Vad gjorde du för 10 år sedan?
Ställen jag bott på?
Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär?

Regler:
Svara på alla frågor. Välj ut 6 personer och utmana dem i deras bloggar! Meddela personen du blev utmanad av när du genomfört. Lycka till!

Att göra idag:
* Kolla tågen till Söderhamn
* Sukta lite efter mobilen jag vill ha
* Längta efter Henrik
* Läsa en bok
* Gå och lägga mig

10 år sedan:
Emilia 8 år. Ska börja i tvåan om någon vecka, tycker säkerligen att det ska bli jättekul. Var längst och smartast i klassen (läste redan riktiga böcker!), synd att det inte höll i sig.

Ställen jag bott på:
Här, i mitt stora, underbara, gamla hus. Här har jag bott i snart 19 år, här har jag vuxit upp, mitt ute på vischan. Hästar, kor, kaniner, katter, höns och hundar har alltid varit en del av mitt liv. Jag älskar det här huset (som pappa till största del har byggt) och jag hoppas att jag får bo här i några år till innan mamma och pappa kastar ut mig. Ska jag vara ärlig tar jag gärna övet det efter mamma och pappa, det har ju trots allt gått i släkten. Då måste jag i och för sig köpa ut mina tre syskon, vilket kan bli lite jobbigt då huset är värderat ganska högt, men jag ska ju bli rik så...

Om jag var biljonär:
Jag skulle först och främst skänka en hel massa pengar till djur- och barnräddningsorganisationer runt om i världen. Jag skulle åka till Afrika och bygga upp skolor och sjukhus. Jag skulle köpa ett fruktansvärt stort hus där jag kan ha alla hemlösa och utnyttjade djur som jag har räddat världen över, jag skulle såklart inte klara av att ta hand om alla själv, så jag skulle behöva anställa en massa människor som kan hjälpa mig - välutbildade människor som förstår sig på djur och deras behov. När jag gjort det jag kan för utsatta djur och barn skulle jag pyssla om mig själv lite. Kanske en resa till Thailand med min älskling och en resa till Skottland och Irland med familjen. Mamma och pappa skulle inte behöva jobba längre, jag skulle skänka 10 miljoner till dem, mer skulle de nog inte kunna ta emot. Mina syskon skulle också få 10 miljoner var såklart! Jag och Henrik skulle flytta till ett vackert, stort hus (som sagt) och hans skulle få de bästa hybridbilarna i världen! (Här är det miljövänligt kan jag lova - rädda djurens planet!) Jag skulle köpa Graefin och en svart arabhingst (och en MASSA ridlektioner) till Henrik. Studenten ska tas med den snyggaste klänningen som någonsin funnits och matchande skor till! Det som blir kvar av pengarna skulle nog gå till shopping, hur jag nu ska kunna göra av med biljoner kronor.  Jag vet att jag nämnde fler än 5 saker nu, men jag kunde inte hålla mig till bara 5!

Oj, det här var superkul! Tyvärr känner jag ingen (förutom Carro) som skriver blogg. Så jag utmanar de av mina läsare som vill istället! Skriv en kommentar så skriver jag upp er här!

Kommentarer
Postat av: carroe

:) Ser bra ut det där :D

2008-08-11 @ 22:32:51
URL: http://www.metrobloggen.se/carroe
Postat av: malin, fråga om du vill ha bloggnamn.

- idag har jag köpt paket, bakat, träffat johan, hämtat bror på fritids och gått promenad.

- för tio år sedan började jag tvåan och packade inför flytt.

- jag har bott på fyra ställen i sätra och ett på brynäs. järbo räknas inte.

- vore jag biljonär skulle jag flytta hemifrån, ta körkort, skaffa mig en redig utbildning och ge bort till behövande/hjälpande ändamål. mitt nästa steg måste jag tänka över.

2008-08-11 @ 23:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0